Vedligeholdelses af borgere og frontpersonale
Nye løsninger til de mest komplekse sager
Selv om socialt arbejde har eksisteret i omkring 100 år – så findes der forholdsvis få definitioner af, hvad socialt arbejde og sociale problemer er. Konsekvensen deraf, er, at det er svært at definere de problemer, der skal arbejdes med i en given forvaltning – og dermed have en fælles drøftelse og forståelse af diverse problemer og udfordringer. Dette kan betyde, at en sag udvikler sig til at blive meget kompliceret.
Socialt arbejde er i sig selv meget komplekst og befinder sig i en gråzone mellem tre store områder – sociologi, psykologi og jura, som ikke umiddelbart komplementerer hinanden. Sociologiens tilgang, er, at sociale problemer er samfundsskabte og psykologiens perspektiv lægger mest vægt på, at det er borgerens individuelle problemer og dysfunktioner, der skaber problemer.
Endelig betoner den juridiske tilgang statens juridiske ansvar. – grundlaget for det sociale rettigheds- og sikkerhedssystem. Disse modsætninger bevirker, at det er svært at tilrettelægge en virksom indsats for borgeren, da det er kompliceret – både at arbejde med problemet på makro- og mikroniveau på samme tid.
Det sociale arbejde kompliceres ydermere, da dette konstrueres på tre felter – det politiske, hvor den politiske debat former såvel mål som konkrete handlinger. Så er der, det professionelle felt, hvor sagsbehandleren, organisationen og systemet udfordrer og inspirerer hinanden i den konkrete udførelse af det sociale arbejde. Afslutningsvis, er der feltet, hvor sagsbehandleren og borgeren sammen eller hver for sig påvirker mødet mellem systemet og borgeren. – som igen påvirker det politiske og ideologiske felt.
Med afsæt i tydeliggørelsen af den ovenstående kompleksitet, og som der hersker i alle forvaltninger – er det nemt at forstå, hvorfor borgeren meget nemt kan forsvinde og dermed blive klemt i systemet – med fatale konsekvenser tillfølge. Hvis frontpersonalet skal kunne håndtere ovenstående kompleksitet, kræver det stort fagligt indsigt om det arbejdsmæssige felt, der navigeres i. Samtidigt betyder samarbejdsevnen alverden – så symbolerne får samme mening både hos borgeren og sagsbehandleren.
Denne service kan indeholde
Kompetenceudvikling til medarbejdere – både indenfor diagnoser og borgernes komplekse udfordringer i forhold til sociale, psykiske og faglige barrierer
Viden om en empowerstrategi til, hvordan sagsbehandleren kan arbejde med borgerens vilje til at gøre noget ved problemerne – så der ikke kun er fokus på selve problemet
Specifik viden om samfundets fejludviklinger – herunder angst, depression og stress – og hvordan disse udfordringer kan håndteres i samspillet med borgeren
Hjælp til brobyggeri og koordinering med borgeren – herunder konflikthåndtering i meget komplicerede sager
Hjælp til borgere med et meget problematisk selvforhold – herunder borgere, der har selvmordstanker – eller gør selvskade, overspiser eller der har været udsat for overgreb
Konkrete løsninger til, hvordan virksomhedspraktik bliver mest effektiv og mindst kompliceret – både i forhold til borgeren og virksomheden
Effektiv Catch Up screeningsprogram, der opfanger borgeren – så indsatsen bliver skarpt skåret – og så indsatsen, hverken bliver for omkostningstung eller bliver iværksat for sent, så borgeren risikerer at blive langtidsledig
Priser
Pr. time 850 kr.
5 timer 3500 kr.
8 timer 5300 kr.
14 timer 8500 kr.
30 timer 14999 kr.
Priserne har inkluderet
Transporttid
Transportomkostninger
Forberedelsestid
Uhæmmet brug af al min viden
Svar på opfølgende spørgsmål
Altid et strålende humør og et unikt serviceniveau
Betalingsbetingelser
50 procent af beløbet bedes venligst indbetales forud på min konto – og 50 procent efter ydelsen er udført